Trots de ekonomiskt pressade ramarna för säsongen 2020 väljer Max Fricke att tacka ja till ett Coronaavtal för 2020, och passar samtidigt på att skriva på för 2021!
**Max kommer att delta i de tävlingar som inte krockar med hans åtaganden i Polen, vilka går före den svenska BAUHAUS Ligan.**
Det är fantastiskt roligt att höra hur en förare som är ny för oss ändå pratar om hur han har fått ett så bra bemötande, längtar hit för att träffa alla och hur han vill visa sin lojalitet både för förare och klubben. Allt egentligen utifrån att han hört så mycket gott om oss som klubb de senaste säsongerna. Det visar återigen att vi skött våra åtaganden på rätt sätt, säger Peter Johansson.
Max är en ung förare som ju visat sin storhet redan i att för egen maskin kvala sig in till Grand Prix, vara bofast i Australiens landslag och ha rönt stora framgångar på juniorsidan av sin karriär. Även om årets säsong i Wroclaw varit tuff inledningsvis så arbetar sig formkurvan stadigt uppåt och vi vet att han är en förare av yppersta klass.
I och med det nya avtalet med Max Fricke föll också min sista pusselbit på plats gällande den tänkta startsexan för säsongen. Samtliga ”Coronaavtal” är i hamn utifrån förutsättningarna och vi vet att vi har medel att genomföra säsongen utan att riskera någonting varken för förare eller klubben. Sedan får vi ju se efter hand, detta är en start och samtliga skall ta sina chanser och samtidigt kanske förutsättningarna bättras på under senare delen av säsongen, säger Peter.
Laget vi skall köra med inledningsvis är, förutom tidigare nämnde Max, också nyförvärvet Aspgren och inte mindre än fyra lokala förare i Lagkapten Ludvig Lindgren, Joel Andersson, Jonatan Grahn och Christoffer Selvin. Därtill är avtal i hamn med Pavel Miesiac, Jonas Jeppesen, Gustav Grahn och Ludvig Selvin som samtliga är aktuella för körning under säsongen. Övriga toppförare finns en pågående dialog med och vi får se vad säsongen bjuder, konstarerar Peter.